Ekonomi

Koç CEO’su Çakıroğlu: Stellantis anlaşması Tofaş’ı önemli bir noktaya getiriyor

Tofaş’ın Stellantis Otomotiv’in tüm sermayesini satın almasıyla ilgili açıklamalar gelmeye devam ediyor. Koç Holding ve Stellantis NV, müşterilerine ve iş ortaklarına ürün ve hizmetleri verimli bir şekilde sunmak ve Türkiye’deki operasyonel potansiyelini artırmak amacıyla mevcut Tofaş ortak girişimlerini daha da büyütmeyi ve büyütmeyi hedeflediklerini açıkladı.

Anlaşma sonucunda Türkiye’de dağıtıma sunulan tüm Stellantis markaları; Alfa Romeo, Fiat, Citroen, DS Automobiles, Jeep, Maserati, Opel ve Peugeot Tofaş tarafından dağıtılacak.

Şirketten yapılan açıklamada, Türkiye’deki tüm faaliyetlerin iki güçlü hissedarın desteğiyle tek çatı altında yürütüldüğü belirtildi. altında Koleksiyonun dünya çapındaki ticari faaliyetlerde, üretimde ve Ar-Ge’de görülmemiş sinerjilere olanak sağlayacağı, Türk tüketicisine daha geniş ve verimli ürün ve hizmetler sunulmasının da önünü açacağı belirtildi. Öte yandan, Tofaş’ın potansiyelini ileriye taşımak için yeni iş fırsatlarının ufukta göründüğü kaydedildi.

“Bu yatırım Tofaş’ı otomotiv sektöründe çok daha önemli bir noktaya getiriyor”

Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, “6 Şubat’ta yaşadığımız deprem felaketinin yaralarını sarmaya ve kararlılıkla üzerimize düşeni yapmaya devam ediyoruz. Bu zorlu dönemin aşılmasında ülkemizde yapılacak yatırımların büyük değer taşıdığına inanıyoruz. Bu stratejik yatırım; Şirketimiz üretim hacmi, ihracat performansı ve Ar-Ge kabiliyetleri ile otomotiv branşında Tofaş’ı çok daha değerli bir noktaya taşımaktadır. Türk otomotiv sektöründe lider konumda olan Tofaş, bu yeni yatırımla hedeflerini genişletiyor ve iddiasını güçlendiriyor. Böylesine zor bir dönemde gerçekleştirilen bu ümit verici anlaşma, camiamızın ve ortağımızın ülkemize olan inancını bir kez daha teyit etmektedir. Ortaya çıkacak katma değer ile ülkemizin otomotiv sektöründeki rekabet gücünü artırmak için hizmet vermeye devam edeceğiz” dedi.

Stellantis CEO’su Carlos Tavares, “Türkiye, Orta Doğu ve Afrika’da lider bir pazar payı elde etmeye çalışırken uzun vadeli stratejik planımız Dare Forward 2030’da kritik bir rol oynuyor” dedi. “Koç ile ortaklığımızı derinleştirmek, Stellantis markaları için tüm segmentlerde sinerji yaratacak, değeri artıracak ve pazar potansiyelini genişletecektir. Türkiye’nin önde gelen sanayi kuruluşlarından biri olan Tofaş ile ortak girişimimiz, değerli üretim ve Ar-Ge merkezlerimizden biridir. 50 yıllık geçmişimizin ötesinde, sürdürülebilir bir geleceği yeniden inşa etme kapasitesini dünyaya göstermiş bir ülkede, umut ve dayanıklılıkla liderlik rolümüzü taşıyacağından, bu muhtıra üzerinde çalışan ekiplere en içten teşekkürlerimi sunuyorum. Türkiye’nin karşı karşıya olduğu mevcut sancılı süreç.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu