TOSEF: Kasko yaptıracak kadar zengin değiliz
Artan fiyatlar nedeniyle gündemde olan kasko fiyatları ile ilgili TOSEF’ten detaylı açıklamalar geldi. Kaza sonrası açılan hasar belgelerinde ana maliyet kalemleri yedek parça ve personel; Federasyonun hasar evraklarındaki maliyete yüzde 70 oranında yedek kesim maddesinin hakim olduğunu ve 1 yılda 3 kata varan artış olduğunu belirtti.
“İşçilik artışı yedek parçaya göre düşük kaldı”
TOSEF Lideri Ünal Ünaldı, “Yüzde 70 oranındaki oranın 3 kat ve üzeri artması durumunda işçilik ücretlerindeki artış radikal bir şekilde düşük kaldı” diyerek, “Bazı yedek parçalarda, yedek parça dağıtıcıları ve ithalatçıları bu artışı doğal olarak yansıttı. Enflasyon ve döviz kurunun etkisiyle. Ancak bazı bölümlerde yüzde 200 ila 300’e varan artışlarla da karşılaşıldı. Oto servislerinde ise işçi ücretleri asgari ücretle eş zamanlı olarak yıl başında yüzde 50, yıl ortasında yüzde 30 arttı.
“Yedek parça fiyatlarının kontrol altına alınması gerektiğine inanıyoruz”
Döviz kuru ve enflasyondaki artışın yanı sıra haksız menfaat elde etmek isteyen yedek parçaların olduğuna işaret eden Ünaldı, modül fiyatlarının ne kadar arttığını net bir biçimde ölçebilecek rastgele bir bilginin olmadığını söyledi. TOSEF Lideri Ünaldı, “Yıllardır talebimiz her ay yedek parça fiyatlarının resmi kurumlar kontrolünde şeffaf bir şekilde yayınlanması yönündeydi. Tıpkı gıda sektöründe olduğu gibi haksız kazanç elde etmek isteyen ithalatçı ve dağıtıcıların denetimi hem oto servislerine, hem sigorta şirketlerine hem de nihai tüketiciye fayda sağlayacaktır.
“Yükselen otomobil fiyatları kaskoyu daha önemli hale getiriyor”
Araç sahiplerine değerli uyarılarda bulunan TOSEF Lideri, “Bir yıl önce 300 bin TL’ye satılan bir otomobilin sigorta bedeli bugün 3 bin TL iken bugün 850 bin TL’ye ulaştı. Kaskoda da fiyat beklentisi 8 bin 500 TL oldu. Bugün marka, model ve sürücüye göre değişen 13-20 bin TL’lik bir fiyatla karşı karşıya kalan tüketici tarafında tepkiye neden oldu. Ancak 300 bin TL değerindeki bir araç için bugün araç sahibine ödenecek tutar 850 bin TL. Önden kolay bir kazada tampon ve iki farlı lüks bir araç olduğunu varsayarsak 15-20 bin TL iken bugün 60-80 bin TL. Bir ön tampon ve iki farın ortalama 15-20 bin TL, bir ikinci el otomobilin ortalama 400-450 bin TL olduğu bu günlerde kasko yaptırmamak ama yaptırmamak lüks haline geldi. bir tane. Araba sigortası yaptıracak kadar güçlü değiliz. Tüm bu sebeplerden dolayı sigortacılığın önemini her defasında dile getirmeye çalışıyoruz. Araç fiyatlarının bu kadar arttığı günümüz dünyasında sigortasız araç büyük riskler taşımaktadır. Ayrıca dolu, fırtına, sel gibi doğal afetlerle hiç olmadığı kadar sık karşılaşıyoruz. Ne yazık ki her yıl örnekleriyle karşılaşıyoruz. Araç sahiplerine tavsiyemiz kasko poliçesi teklifi alırken muadil bir modül kullanımı üzerinden başka bir teklif almalarıdır. Bu formda sigorta bedelinden daha uygun fiyatlara ulaşabiliyorlar.”